Poznańska Fara

Kościół pojezuicki pw. św. Stanisława w Poznaniu to jeden z największych i najpiękniejszych kościołów barokowych w Polsce. Pełni kilka funkcji. Od końca XVIII jest farą, czyli głównym kościołem miejskim, jest też kolegiatą pw. Matki Boskiej Nieustającej Pomocy i św. Marii Magdaleny, a od 2010 r. również bazyliką mniejszą.
Gdy idziemy od strony rynku rzuca się w oczy potężna i bogato zdobiona fasada. Na niej, nad pięknym barokowym portalem znajduje się wnęka z figurą św. Ignacego Loyoli trzymającego w ręce gorejące serce, zaś u jego stóp orła - symbol Chrystusa walczącego z wężem - symbolem szatana. Pod nim umieszczono medalion z łacińską inskrypcją: Domus Domini porta coeli (Dom Boga i brama do nieba). Po bokach znajdują się mniejsze wnęki z figurami św. Wojciecha i św. Stanisława Kostki po lewej oraz św. Stanisława Biskupa i św. Alojzego Gonzagi po prawej. Powyżej umieszczono dwie figury: św. Franciszka Borgiasza i św. Franciszka Ksawerego.

Żródło: Maciej Brzeziński: Poznańskie Historie

Poznańska fara [Poznań Collegiate Church (Parish Church)]
| Sony A700 | SAL 16-105/3,5-5,6 | ISO 200 | 20 mm | f/7,1 | 1/60 s | +0,3 EV | 


20 komentarzy:

  1. Anonimowy09 maja, 2014

    Byłam, widziałam i zauroczyłam się. Piękny jest!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekałam na te zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi :-) Mam nadzieję, że nie zawiodłem oczekiwań ;-)

      Usuń
  3. Majestic and very well restored.

    OdpowiedzUsuń
  4. Un encuadre muy trabajado y muy bien visto. La foto es sumamente equilibrada y con un byn muy acertado. Un abrazo

    OdpowiedzUsuń
  5. Great shot of great architecture with lots of details!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nice shot! Good perspective - I can really sense the greatness of the building. I wish you a happy weekend!

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. W jakiś wakacyjny weekend muszę się jeszcze wybrać do Poznania. To w końcu prawie moje rodzinne strony, a tak je mało znam...

      Usuń
    2. Na pewno warto :)

      Usuń
  8. i love the setting. gorgeous view. thanks, for linking up with us at InSPIREd Sunday!! have nice week. ( :

    OdpowiedzUsuń
  9. Wonderful B&W shot of this gorgeous work of art!

    OdpowiedzUsuń
  10. Beautiful photo! And thanks for the information too.

    OdpowiedzUsuń
  11. excellent.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...