Włóczęga jestem / I am a vagrant

Włóczęga jestem
co późną nocą
gwiazdy wykrada
i rozdaje ubogim
włóczęga jestem
bez czapki
z długimi włosami
w których noc się bawi z gwiazdami
stary drelich mam na plecach
i spodnie wytarte na tyłku
Dobre duchy - w mych kieszeniach
no i księżyc
największa złotówka
Więc gwiżdżę, gwiżdżę na bogatych
i razem ze mną wiatr gwiżdże na nich
Bo to przecież księżyc mi strącił
księżycową złotówkę -
z wysokiej topoli
Ja żem tylko
kieszeń nadstawił.

[Edward Stachura - "Włóczęga jestem..."]

W Beskidach [In the Beskidy Mountains]
| Sony A700 | MAF 100-400/4-5,6 APO | ISO 200 | 300 mm | f/11 | 1/1000 s |

18 komentarzy:

  1. Idealnie dobrany wiersz do tego zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesting translation but I get the idea,
    Nice piece of writing,
    Best wishes,
    Di,
    ABCW team.

    OdpowiedzUsuń
  3. lovely photo but on the same time I am glad that we don't have that much snow here

    Have a nice ABC-day / – Week
    ♫ M e l ☺ d y ♫ (abc-team)
    http://melodymusic.nl/a-b-c-wednesday-19-v/

    OdpowiedzUsuń
  4. Even in the cold, the dog looks happy.
    :-)

    The long shadow is perfect.

    OdpowiedzUsuń
  5. Very nice!
    Thanks for sharing at http://image-in-ing.blogspot.com/2016/12/the-church-of-transfiguration.html

    OdpowiedzUsuń
  6. I love the composition in this picture!

    OdpowiedzUsuń
  7. The doggie with the long trail/shadow is a great introduction and diagonal line in your design! Stay warm:)

    OdpowiedzUsuń
  8. jak ja bym chciała złapać taki kadr ! wspaniałe okoliczności przyrody ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fabulous photo! That is a LOT of snow!

    OdpowiedzUsuń
  10. Beautiful poem and photo. You used real film for this shot? Amazing clarity and engaging scene.

    OdpowiedzUsuń
  11. The life of a vagrant -must not be easy! Especially not when show is laying on the ground. Many thanks for sharing this side of life with ALL SEASONS! Have a happy week:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Absolutnie fantastyczne zdjęcie. I wiersz Stachury też na pewno nieprzypadkowo dobrany :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A beautiful poem and a great image to go with it, so much atmosphere.
    Amalia
    xo

    OdpowiedzUsuń
  14. Thanks for linking up at the Saturday Silhouettes meme.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...