Spacerkiem po Dalmacji (Szybenik, Primoszten i Trogir)

Powoli zbliżają się wakacje. Chorwacja to jeden z ulubionych kierunków wyjazdowych Polaków. I ja tam byłem, wino i rakiję piłem, miasta zwiedzałem i kilka pokazałem, a w zasadzie pokazuję w wieczornej
scenerii.

Szybenik (chorw. Šibenik) piękne i pełne zabytków miasto w środkowej Dalmacji, położone nad ujściem rzeki Krka do Morza Adriatyckiego. Jest to najstarsze rdzennie chorwackie miasto na wschodnim wybrzeżu Adriatyku. Nigdy nie poddało się Imperium Osmańskiemu, długo również opierało się Wenecji. Nad piękną, pełną zabytków starówką góruje XVII w. forteca św. Jana i Šubićevaca.


Primoszten (chorw. Primošten) leży na półwyspie między zatokami Raduca i Primosten. Miasto z zabytkową starówką, portem, pięknie położone i chronione przed północnymi wiatrami jest jednym z najładniejszych kurortów nad Morzem Adriatyckim.





Trogir położony w srodkowej Dalmacji został założony w III wieku p.n.e. przez greckich kolonistów z wyspy Issa (dzisiejszy Vis) pod nazwą Tragurion (Kozia Wieś). Znajdował się pod panowaniem Rzymian, Węgrów, Saracenów i Wenecjan. Przepiękna starówka Trogiru wpisana jest na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO.



Zdjęcia Sony A-100 z obiektywem SAL 18-55/3,5-5,6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...